Doświadczamy reklamy, czyli jak zwykłe uczynić...

    Doświadczamy reklamy, czyli jak zwykłe uczynić niezwykłym

    To nowy projekt realizowany przez nasze Stowarzyszenie. Został on skierowany do uczniów technikum organizacji reklamy, ponieważ jego celem jest urozmaicenie i wzbogacenie procesu edukacyjnego z zakresu organizacji reklamy, a także wskazanie, jak wielka jest siła reklamy w dzisiejszym społeczeństwie. Projekt ten, to również element przygotowania młodzieży do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.

    Zadania będą realizowane cyklicznie a obejmują szkolenia, warsztaty, pracę własną oraz wyjazdy, m.in. na Międzynarodowe Targi do Poznania. Projekt jest współfinansowany przez Urząd Marszałkowski.

    Jednym z pierwszych zadań uczestników projektu, było przeprowadzenie wywiadu z osobą z życia politycznego lub samorządowego na temat: Roli reklamy w działalności politycznej lub samorządowej. Poszczególne grupy wybrały działaczy z najbliższego otoczenia. Już wkrótce przedstawimy relację z tego zadania.

    mmk


    Projekt współfinansowany jest przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku.


    Ten krok, to największa ilość działań w ramach projektu. W przeciągu kilku dni młodzież odwiedziła Międzynarodowe Targi w Poznaniu i uczestniczyła w wystawie „Smaki regionów” – dało im to możliwość poznania strategii, zasad oraz celów takiej wystawy. Uczestnicy projektu dokonali analizy stoisk wystawowych, oceniali elementy reklamowe oraz promocyjne. W trakcie rozmów z wystawcami dowiedzieli się w jaki sposób powstaje strategia na targi, jaki cel zamierzają osiągnąć uczestnicy i jakie są efekty takich działań.

    Kolejne zadanie, w ramach projektu, dotyczyło praktycznego poznania roli reklamy i zasad tworzenia strategii marketingowych w sklepach sieciowych. W związku z tym, młodzież przeprowadziła wywiady i obserwacje w wybranych przez siebie sklepach w Galerii Bałtyckiej. I tak w obszarze ich zainteresowania znalazły się m.in.: Pull&Bear Polska, Zara, BestsellerRetail – sklep Vero Moda, Vobis i inne. W trakcie rozmów, młodzież dowiedziała się w jaki sposób tworzy się reklamę, kto odpowiada za strategię reklamową, w jaki sposób reklamuje się produkty oraz jak przebiega promocja produktów. W trakcie realizacji zadania uczestnicy projektu gromadzili materiały reklamowe oraz oceniali wystawy.

    Zadanie to, dało możliwość odkrycia roli reklamy i promocji w kolejnym obszarze jakim jest handel.

    © Stowarzyszenie dla rozwoju edukacji. Wszelkie prawa zastrzeżone. 2019

    Menu

    Free Joomla! templates by Engine Templates